Guide: 5 tips til at gøre din flytning mere overskuelig

Guide: 5 tips til at gøre din flytning mere overskuelig

20. november 2019 0 Af admin

Skal du til at flytte hjemmefra eller til en anden bolig? For nogen kan det være en drænende, stressende og uoverskuelig proces.

Det er ikke alle, der kan overskue at pakke alting ned i flyttekasser for at transportere det hele til dit nye hjem og starte forfra med at pakke ud og stille det pænt på plads.

Bliver du helt forpustet ved tanken om det?

Bare rolig:

Lad os hjælpe dig lidt på vej.

Vi har samlet 5 tips til at gøre din flytning meget mere overskuelig (og meget billigere).

planlæg

1) Planlæg det hele på forhånd

Hvis du læser denne guide, er du allerede godt på vej i den rigtige retning.

Planlægning er et af de vigtigste elementer i en optimal flytteproces. Afsæt en hel dag, hvor du planlægger alt, hvad der har med din flytning at gøre.

Det kan lyde som waste of time, men det er virkelig tiden givet godt ud. At have styr kan lette din flytteproces betydeligt og spare dig for mange dyre uforudsigelige udgifter.

Lav en liste over alle de ting og processer, som du skal have styr på. Når flytningen nærmer sig, og du har det hele sort på hvidt, vil du allerede være ret langt i flytteproces.

Det kan være ting som maling, rengøring, flyttekasser, transportmidler, hjælp til at pakke ned og adskille dine møbler osv.

Hav også styr på de praktiske ting som hvornår du senest skal være ude af den gamle bolig, hvornår du kan overtage den nye bolig, hvilket tidspunkt du kan hente dine nøgler osv.

få hjælp

2) Få hjælp til din flytteproces

Det kan være noget af en mundfuld at stå med en flytning for dig selv. Du kan mindske din stress væsentligt ved at overveje hvilke processer, som du skal have hjælp til.

Hvis du gerne vil betale dig fra flytteprocessen, kan du få hjælp af professionelle flyttefirmaer til at lette flytningen. De kan nemt hjælpe dig med at flytte dine ting fra A til B.

Hvis du ønsker at spare penge på denne post, kan det være en god idé at henvende dig til familie og venner i god tid.

Fordel hvem der skal hjælpe dig med at adskille reoler og putte det hele i kasser, hvem der skal flytte dine ting til det nye hjem, hvem der kan give en hånd med til rengøringen, hvem der kan låne dig en bil/trailer og så videre.

Det er med til at skabe et bedre overblik, reducerer tidsspild og giver alle mulighed for at komme i gang med det samme.

flyttekasser

3) Køb MASSER af flyttekasser

Sørg for at købe eller låne mange flyttekasser. Du vil med garanti komme til at bruge flere, end du regner med. Det er rart at få så meget som muligt i flyttekasser, da det gør forløbet mere overskueligt.

Det kan betale sig at købe eller låne nogle flyttekasser, der er i god kvalitet. Ofte kan der være mere i dem, og de holder bedre på dine ting.

Undgå at fylde for meget i flyttekasserne, for du risikerer, at de går i stykker eller bliver for tunge at løfte. Der er ingen grund til, at hverken du eller dine ting tager skade under flytningen.

Derfor er det også vigtigt, at du pakker dine ting forsvarligt ind. Brug masser af aviser, tekstiler (håndklæder, dyner, betræk osv.) og lignende til at beskytte dine ting.

Især tallerkener, glas og porcelæn skal du være ekstra opmærksom på.

Bestil mad udefra

4) Bestil mad udefra

En flytning koster mange penge og forårsager desværre ofte uforudsigelige udgifter. Derfor er god planlægning et af de vigtigste elementer i flytning.

Det gælder især for mad.

Du, dine venner og din familie kommer til at knokle i en dag eller to. Det kræver god mad, så du kan opretholde din energi gennem dagene.

Det kan derfor være en god idé at bestille en måltidskasse på forhånd, som bliver leveret lige til din dør. Den indeholder alt, hvad du skal bruge til aftensmad og tager ingen tid at lave.

På den måde sparer du tid og penge på at bestille take away hver dag, som hurtigt løber op.

I en flytteproces er det vigtigt at holde dit blodsukker oppe, når du bruger timevis på at pakke ud. Sørg derfor for at spise nogenlunde sund mad og hav masser af snacks og drikkevarer til rådighed.

Det kan ikke siges nok:

Dine snacks bliver nødvendige. Det er rart at have noget, som du altid kan tage frem og spise, når du er på farten.

Husk i øvrigt at bruge spisetiden på at komme helt ned i gear og slappe af. Det kan give dig noget ro i en presset tid, hvor det kan føles, som om du ingen vegne kommer med flytningen.

Men det kommer du!

flytteprocessen

5) Brug flytteprocessen til at rydde ud

Det kan være en god idé at se din flytteproces som en mulighed for at rydde ud i dine ting og starte på en frisk.

Flytning er en mundfuld, men der er ingen grund til at bruge tid og energi på at pakke ting ned, som der ikke kommer i brug i dit nye hjem.

Udnyt denne mulighed for at få ryddet grundigt op i dine gamle ting. Fordel det hele i nogle grupperinger afhængigt af, hvorvidt det skal smides ud, til genbrug, sælges eller gives til venner/familie.

Det giver dig et meget bedre udgangspunkt i dit nye hjem og gør din flytning væsentligt lettere.

Der er desværre mange, der ikke har mulighed for at opbevare det helt store i kælderrum, på loftet og lignende. Det skal du have in mente, når du begynder at putte alle dine ting i flyttekasser.

Disse 5 tips skal gerne give dig et bedre udgangspunkt i forhold til din flytning, så den bliver meget nemmere, billigere og mere overskuelig. Hvis din flytning venter lige om hjørnet, er det med at komme i gang med planlægningen allerede nu.

Som sidste udvej kan leje flyttemænd til at hjælpe dig med din flytning. Har du ikke råd til dette kan du tage et midlertidigt kort lån så du kan få flyttet uden at stresse overhovedet.

Held og lykke!